Motivoivan digituen valmennus
Motivoivan digituen valmennus vahvistaa SOTE-työntekijöiden valmiuksia auttaa asiakkaita hyödyntämään digitaalisia palveluita. Motivoivassa digituessa asiakas kohdataan, asiakas tulee kuulluksi ja asiakas kiinnostuu digitaitojensa vahvistamisesta.
Social Services
Studying at campus, Hybrid
Application time: Ongoing
Study scope: 5 ECTS
Primary teaching language: Finnish
Level of education: Bachelor
Asiakaskohtaamisiin lisää mielekkyyttä. SOTE-palveluiden käyttäjien tukeminen digitaalisissa palveluissa vie työntekijöiltä paljon resursseja ja on kuormittavaa. Toistuvaan tekniseen digitukeen keskittyminen vähentää arvokkaaseen keskusteluun käytettävissä olevaa aikaa. Asiakkaan tilanteen juurisyihin ei päästä käsiksi ja asiakkaan ongelmia ei päästä ratkaisemaan. Työntekijän näkökulmasta aikaa kuluu toisarvoisiin asioihin ja se vähentää työn merkityksellisyyttä. Motivoivassa digituessa asiakas kohdataan, asiakas tulee kuulluksi ja asiakas kiinnostuu digitaitojensa vahvistamisesta. Kun asiakas oppii ottamaan vastuuta omien asioittensa hoitamisesta SOTE-organisaatio säästää resursseja.
Koulutuksen hinta on 5200 € (alv 0 %). Sisältää räätälöidyn valmennuksen, ohjauksen ja pääsyn verkko-opetus ympäristöön 12 hengelle. Koulutus toteutetaan tilauskoulutuksena räätälöitynä asiakkaan tarpeisiin. Koulutuksen ajoitus ja paikka sekä tarkempi sisältö sovitaan tapauskohtaisesti.
Kiinnostuitko koulutuksesta? Voit pyytää tarjousta yrityskohtaiselle koulutukselle. Kirjoita tarjouspyynnön otsikkoon koulutuksen nimi. Tarjouslomake avautuu uuteen välilehteen.
Information about the study
Motivoivan digituen valmennus vahvistaa SOTE-työntekijöiden valmiuksia auttaa SOTE-palveluiden asiakkaita hyödyntämään digitaalisia palveluita.
Valmennuksen osallistujat suorittavat verkko-opinnot Canvas-oppimisalustalla ja syventävät osaamistaan ohjatuissa pienryhmissä. Näissä osallistujat kehittävät työn arkea tukevia käytänteitä ja sopivat käyttöönotosta.
SOTE-toimijat, jotka toteuttavat asiakastyötä ja joiden työnkuvaan kuuluu digitaalisten palveluiden käytössä tukeminen.
SOTE-organisaatioiden palveluiden järjestämisestä vastuulla olevat esihenkilöt, jotka haluavat luoda edellytyksiä oman henkilöstönsä onnistumiselle.
SOTE-palveluiden käyttäjien tukeminen digitaalisissa palveluissa vie työntekijöiltä paljon resursseja ja on kuormittavaa.
Toistuvaan tekniseen digitukeen keskittyminen vähentää arvokkaaseen keskusteluun käytettävissä olevaa aikaa. Asiakkaan tilanteen juurisyihin ei päästä käsiksi ja asiakkaan ongelmia ei päästä ratkaisemaan. Työntekijän näkökulmasta aikaa kuluu toisarvoisiin asioihin ja se vähentää työn merkityksellisyyttä.
Motivoivassa digituessa asiakas kohdataan, asiakas tulee kuulluksi ja asiakas kiinnostuu digitaitojensa vahvistamisesta. Kun asiakas oppii ottamaan vastuuta omien asioittensa hoitamisesta SOTE-organisaatio säästää resursseja.
Motivoivan Digituen valmennukseen osallistuva organisaatio pääsee sopimaan yhteisesti soveltuvista toimintamalleista ja saa käyttöönsä oman työn arkea tukevia käytänteitä. Yksittäiset osallistujat saavat lisäksi 5 opintopistettä.
- Verkko-opetus (5 op) Canvas-ympäristössä
- Ohjatut, kahden tunnin pienryhmätyöskentelyt (3 kpl)
- Kokonaisuuden kesto n. 3 kk