Asiantuntijaviestintä ja projektityö
Työskenteletkö tai haaveiletko asiantuntijatehtävistä? Työelämässä monella alalla tarvitaan projektityön osaamista sekä kohderyhmän huomioon ottavaa, osaavaa viestintää. Tällä kurssilla käsitellään monipuolisesti aiheita, jotka tukevat sinun ammatillista kehittymistäsi kohti asiantuntijaviestinnän ja projektityön huippua.
Tietojenkäsittely, Turvallisuusala
Lähiopiskelu
Toteutusaika: 15.01.2025 - 24.04.2025
5 paikkaa jäljellä
Ilmoittautuminen: 28.11.2024 - 31.12.2024
Tutkinto, johon opinto kuuluu Laureassa: Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara
Koulutuksen laajuus: 5 opintopistettä
Pääasiallinen opetuskieli: suomi
Koulutuksen taso: AMK
Sijainti: Laurea Leppävaara
Ilmoittautumistilanne: 0 / 5
Tietoa koulutuksesta
Tämän kurssin jälkeen osaat:
- kirjoittaa tutkittuun tietoon pohjautuvaa tekstiä luotettavia alansa lähteitä käyttäen ja niihin viitaten
- viestiä kirjallisesti ja suullisesti kohderyhmä ja tarve huomioiden
- työskennellä suunnitelmallisesti, tavoitteellisesti ja vastuullisesti projektissa
- hyödyntää viestinnässä ja projektityössä tarvittavia tietoteknisiä työvälineitä
- tunnistaa ja kuvata oman alan tulevaisuuden tarpeita ja taitoja
Opiskelija osaa – kirjoittaa tutkittuun tietoon pohjautuvaa tekstiä luotettavia alansa lähteitä käyttäen ja niihin viitaten – viestiä kirjallisesti ja suullisesti kohderyhmä ja tarve huomioiden – työskennellä suunnitelmallisesti, tavoitteellisesti ja vastuullisesti projektissa – hyödyntää viestinnässä ja projektityössä tarvittavia tietoteknisiä työvälineitä – tunnistaa ja kuvata oman alan tulevaisuuden tarpeita ja taitoja – opiskelualan osaamistarpeet
Monimuotototeutus:
Opintojaksolla on käytössä työtila Canvasissa. Opintojaksolla opetusta ja ohjausta sekä kampuksella että etänä. Tehtävät suoritetaan pääosin pari- tai ryhmätyöskentelynä. Tehtävistä annetaan palautetta ja voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Ks. ensimmäisen kontaktikerran aikataulu Pakista.
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 03.02.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 16:30 – 18:30
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 13.03.2025 16:30 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
- 15.01.2025 12:45 – 15:15
- 22.01.2025 17:00 – 19:00
- 23.01.2025 16:00 – 18:00
- 27.01.2025 16:30 – 18:30
- 11.02.2025 16:30 – 18:30
- 12.02.2025 16:30 – 18:30
- 19.02.2025 17:00 – 19:00
- 26.02.2025 16:30 – 18:30
- 13.03.2025 16:30 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 21.03.2025 09:00 – 11:30
- 02.04.2025 16:30 – 18:30
- 24.04.2025 16:30 – 18:30
Opintojakson laajuus on 5 op, joka vastaa noin 135 tunnin työpanosta opiskelijalta.
Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, jossa jaetaan aiheisiin liittyviä materiaaleja ja tietoa lisämateriaaleista.
Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. TurnItin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa: – käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä – vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa – raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa: – käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään – koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa – raportoida sovitulla tavalla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa: – käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään – etsiä tietoa eri tietolähteistä – raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa: – toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen – ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta – ennakoida ohjaustarpeitaan
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa: – toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen – toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa – osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa: – toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen – toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa – ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa: – edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä – hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla – toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä – suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa: – toimia tavoitteellisesti ryhmässä – suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä – havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä – perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa: – toimia ryhmän jäsenenä – suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä – toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti – noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
Arviointiasteikko: H-5