Hoitava viestintä – menetelmä vaikuttavaan asiakaskohtaamiseen

Hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat tärkeä työkalu kaikkien hoitoalan ammattilaisten työssä. Tule kehittämään osaamistasi maksuttomalle verkkokurssille.

Fysioterapia, Hyvinvointi ja terveysala, Kuntoutusala

Aikataulutettu verkko-opiskelu

Toteutusaika: 01.12.2024 - 15.06.2025

279 paikkaa jäljellä

Ilmoittautumisaika: 28.11.2024 - 18.05.2025

0,00 

Jaa somessa:

Tutkinto, johon opinto kuuluu Laureassa: Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat

Koulutuksen laajuus: 5 opintopistettä

Pääasiallinen opetuskieli: suomi

Koulutuksen taso: AMK

Sijainti: Laurea Verkkokampus

Ilmoittautumistilanne: 21 / 300

Potilaiden kohtaaminen ja sitouttaminen hoitoon on oleellinen, mutta vaativa osa hoitoalalla työskentelevän ammattitaitoa. Siksi hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat tärkeä työkalu kaikkien hoitoalan ammattilaisten työssä. Onnistunut asiakasviestintä tukee hoitoa, vahvistaa asiakkaan luottamusta ja edistää terveyttä.

Kokeneet ammattilaiset ovat kehittäneet itselleen hyviä keinoja erilaisiin asiakaskohtaamisiin. Ammattiin vasta ryhtyvä voi miettiä, miten toimia erilaisten asiakkaiden kanssa. Kokemuksesi määrästä riippumatta ammattitaitosi kannalta on tärkeää, että voit analysoida omaa työtäsi ja löytää keinoja jatkuvaan kehittymiseen. Siihen tarvitaan hyvä malli ja rakenne.

Hoitavan viestinnän menetelmä on terveydenhuollon ammattilaiselle hoidon ja oman työn kehittämisen työväline. Se on helppo oppia ja ottaa käyttöön, ja kukin ammattilainen voi muokata sen perusteelle omiin työtilanteisiinsa itselleen hyvältä tuntuvan toimintatavan.

Tällä verkkokurssilla opit Hoitavan viestinnän toimintatavan ja pääset muokkaamaan siitä itsellesi soveltuvan työvälineen

Tietoa koulutuksesta

Hannamari Talasma

Kouluttaja

Hannamari Talasma

Lehtori

Hannamari.Talasma@laurea.fi

Kouluttaja

Heli Kulomaa

Suunnittelija

Heli.Kulomaa@laurea.fi

Kouluttaja

Mikko Kinnunen

Mikko.Kinnunen@laurea.fi