Hoitava viestintä – menetelmä vaikuttavaan asiakaskohtaamiseen

Potilaiden kohtaaminen ja sitouttaminen hoitoon on oleellinen, mutta vaativa osa hoitoalalla työskentelevän ammattitaitoa. Siksi hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat tärkeä työkalu kaikkien hoitoalan ammattilaisten työssä. Onnistunut asiakasviestintä tukee hoitoa, vahvistaa asiakkaan luottamusta ja edistää terveyttä.

Kokeneet ammattilaiset ovat kehittäneet itselleen hyviä keinoja erilaisiin asiakaskohtaamisiin. Ammattiin vasta ryhtyvä voi miettiä, miten toimia erilaisten asiakkaiden kanssa. Kokemuksesi määrästä riippumatta ammattitaitosi kannalta on tärkeää, että voit analysoida omaa työtäsi ja löytää keinoja jatkuvaan kehittymiseen. Siihen tarvitaan hyvä malli ja rakenne.

Hoitavan viestinnän menetelmä on terveydenhuollon ammattilaiselle hoidon ja oman työn kehittämisen työväline. Se on helppo oppia ja ottaa käyttöön, ja kukin ammattilainen voi muokata sen perusteelle omiin työtilanteisiinsa itselleen hyvältä tuntuvan toimintatavan.

Tällä verkkokurssilla opit Hoitavan viestinnän toimintatavan ja pääset muokkaamaan siitä itsellesi soveltuvan työvälineen.

Hyvinvointi ja terveysala

Itsenäinen verkko-opiskelu

Toteutusaika: 01.01.2024 - 30.06.2024

285 paikkaa jäljellä

Ilmoittautuminen: 03.04.2024 - 19.05.2024

0,00 

Ilmoittautuminen suljettu

Tutkinto, johon opinto kuuluu Laureassa: Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat

Koulutuksen laajuus: 5 opintopistettä

Pääasiallinen opetuskieli: suomi

Koulutuksen taso: AMK

Sijainti: Laurea Verkkokampus

Tietoa koulutuksesta

Hannamari Talasma

Kouluttaja

Hannamari Talasma

Lehtori

Hannamari.Talasma@laurea.fi

Kouluttaja

Pirjo Tiirikainen

Lehtori

Pirjo.Tiirikainen@laurea.fi