Information- and Cybersecurity Management
Come to learn about information and cybersecurity compliance requirements and their best practices. You will learn how to assess and manage information and cybersecurity risks, apply administrative, operational, technical and physical procedures and to plan, assess and develop information and cybersecurity.
Turvallisuusala
Lähiopiskelu
Toteutusaika: 16.01.2025 - 13.06.2025
5 paikkaa jäljellä
Ilmoittautuminen: 28.11.2024 - 31.12.2024
Tutkinto, johon opinto kuuluu Laureassa: Complementary Competence, bachelor’s studies in English (CCM2), Services, Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Koulutuksen laajuus: 10 opintopistettä
Pääasiallinen opetuskieli: englanti
Koulutuksen taso: AMK
Sijainti: Laurea Leppävaara
Ilmoittautumistilanne: 0 / 5
Tietoa koulutuksesta
Opetus on jaettu kollmeen teemaan. Jokaiseen teemaan kuuluu lähiopetusta ja verkko-opiskelua. Opetus etenee pääsääntöisesti alla olevien teemojen järjestyksessä. Jokaisesta teemasta on kysymyksiä verkkotentissä, joka suoritetaan opintojakson lopuksi. – Teema 1: Information Security Management – Teema 2: Personnel Security – Teema 3: Cybersecurity Management
After this course you will be able to:
- define information and cybersecurity compliance requirements, best practices and apply those
- assess and manage information and cybersecurity risks
- apply administrative, operational, technical and physical procedures
- plan, assess and develop information and cybersecurity
Before enrolling to this course, student should have adequate competence of safety, security and risk management, which you can acquire for example by completing course HT00BN79 Basics of Corporate Safety, Security and Risk Management (10 cr) or TO00BS57 Basic Theory of Corporate Safety, Security and Risk Management (5 cr) at Open University of Applied Sciences.
Tämä on monimuoto-toteutus. Ennen tälle opintojaksolle ilmoittautumista opiskelijalla tulee olla turvallisuus- ja riskienhallinnan perusteiden riittävä osaaminen, jonka voi hankkia esimerkiksi suorittamalla opintojakson HT00BN79 Yritysturvallisuuden ja riskienhallinnan perusteet (10 op) tai suorittamalla opintojakson TO00BS57 Turvallisuusjohtamisen ja riskienhallinnan perusteet (5 op) avoimessa ammattikorkeakoulussa.
Toteutuksen tukena käytetään Canvas-oppimisympäristöä. Opintojakso sisältää aikataulutettua opetusta ja ohjausta sekä kampuksella että verkossa. Verkko-opetus tallennetaan. Lähiopetusta ei tallenneta eikä striimata.
Opintojaksoon kuuluu työskentely ryhmissä. Saat henkilökohtaista palautetta tehtävistä opettajalta. Myös työelämä- tai vertaispalautetta voidaan hyödyntää. Kurssi sisältää myös itseopiskelumateriaalia ja valmiiksi nauhoitettuja luentoja.
Opintojakso koostuu oppimistehtävästä joka tehdään 4-6 opiskelijan ryhmissä, yksilötentistä sekä yksilötehtävästä.
Opintojakson arviointi on kuvattu kohdassa ”Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet”.
Opetuskieli on englanti. Suomenkielisessä koulutusohjelmassa opiskeleva voi kuitenkin kirjoittaa jakson kehittämistehtävän raportin suomeksi. Kaikki muut suoritukset englanniksi.
-Ensimmäinen lähipäivä 16.1.2025 Tutkintosäännön mukaan “Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija”
Muut tärkeät päivät: -Kehittämistehtävän palautus: 18.5 -Opintojakson tentti
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
- 16.01.2025 15:15 – 17:45
- 11.02.2025 16:00 – 18:00
- 20.03.2025 12:30 – 15:00
- 16.04.2025 16:00 – 18:00
- 16.05.2025 09:00 – 15:00
Kaikkeen lähiopetukseen osallistuminen on suositeltavaa. Opiskelijan tulee varautua alla olevaan kuormitukseen (laskennallinen maksimi; aiempi osaaminen voi laskea kuormitusta). -Kokonaiskuormitus on 10 opintopistettä = 270 tuntia, kaikki huomioiden. -Opintojakson toteutus kestää noin 18 viikkoa. Työskentelyyn hyvä varata keskimäärin noin 15 tuntia joka viikko aloituksesta lähtien. -Uusia aiheita ja materiaaleja tuodaan esille teemoittain 4-5 viikon välein. Kuormituksen tuntijakauma-arviot: -Lähiopetus 24 tuntia ja kontaktiopetus verkossa 4 tuntia -Verkko-opetus ja itseopiskelu verkossa/annetuista materiaaleista ml. portfolio 90 tuntia -Ryhmän työskentely kehittämistehtävän parissa ja sen ohjaus 110 tuntia -Tentti ja siihen valmistautuminen (itseopiskelu) 42 tuntia
Kehittämistehtävässä edellytetään vähintään ammattikäsitteiden ja tietoperustan oikeaa käyttöä. Opintojaksolla käytettävä opetusmateriaali löytyy Canvasista. Opettajien (tekijänoikeuksien haltijoina) luoma materiaali on lisensoitu CC-BY-NC-SA ellei toisin mainita.
Tentti painottuu asiaa koskevan lainsäädännön ja määräysten osaamiseen.
Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 2.
Opintojakson arvosana muodostuu kolmen arvioitavan suorituksen painotettuna kokonaistuloksena.
Arvioitavat suoritukset ovat: -Kehittämistehtävä ryhmissä: 40% arvosanasta -Päiväkirjatehtävä yksilösuorituksena: 30% arvosanasta -Verkkotentti yksilösuorituksena: 30% arvosanasta
Verkkotentti arvioidaan pisteiden perusteella. Muiden tehtävien arvioinnista lisää asteikkokohtaisesti seuraavissa kohdissa.
Arvioinnin aikataulu: kukin osa arvioidaan neljän viikon kuluessa viimeisestä mahdollisesta palautuspäivästä, kuitenkin siten, että opintojakso on kokonaisuudessaan arvioitu kolmen viikon kuluessa opintojakson päättymisestä.
Arviointiasteikko: H-5
1. Opintojaksolle ilmoittautuvilla tulee olla turvallisuus- ja riskienhallinnan perusteiden riittävä osaaminen, jonka voi hankkia esimerkiksi suorittamalla opintojakson HT00BN79 Yritysturvallisuuden ja riskienhallinnan perusteet (10 op) tai suorittamalla opintojakson TO00BS57 Turvallisuusjohtamisen ja riskienhallinnan perusteet (5 op) avoimessa ammattikorkeakoulussa.
2. Suositeltavaa on että ilmoittautuvilla on suoritettu opintojakso Information- and Cybersecurity 5 op, tai muuten olla vastaava tieto. Opintojaksolla ei opiskella aiheiden perusteita.
3. Avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoille enintään 5 paikkaa.
Familiarize yourself with the cancellation process and cancellation policies.