Sairaanhoitajan vastaanottotoiminta

Terveydenhoitoalan ammattilaisille suunnattu koulutus antaa eväitä vastaanottotoiminnan näyttöön perustavaan kehittämiseen, asiakaslähtöiseen ohjaamiseen ja vahvistaa kliinistä osaamista. Koulutus voidaan suorittaa työn ohella. 

Hyvinvointi ja terveysala

Lähiopiskelu

Toteutusaika: 05.09.2024 - 19.05.2025

Ilmoittautuminen: 09.01.2024 - 19.05.2024

Ilmoittautuminen suljettu

Koulutuksen laajuus: 30 opintopistettä

Pääasiallinen opetuskieli: suomi

Sijainti: Laurea Tikkurila

Sairaanhoitajan vastaanottotoiminta -erikoistumiskoulutuksessa voit kehittää osaamistasi yleissairaanhoidon-, päivystystoiminnan- ja terveyden edistämisen alueella. Koulutus soveltuu terveysasemilla, poliklinikoilla tai muussa itsenäisessä vastaanottotoiminnassa työskenteleville sairaanhoitajille, terveydenhoitajille, kätilöille tai ensihoitajille sekä kaikille, jotka haluavat syventää osaamistaan edellä mainituissa osa-alueissa.

Koulutus on suunnattu henkilöille, joilla on sairaanhoitaja (AMK), terveydenhoitaja (AMK), kätilö (AMK), ensihoitaja (AMK) tai vastaava aiemmin suoritettu opistoasteen tutkinto.

Tämän koulutuksen tavoitteet ja sisällöt on suunniteltu yhteistyössä muiden ammattikorkeakoulujen kanssa.

Koulutus järjestetään 5.9.2024–19.5.2025.

Koulutuksen hinta on 1500 €. Hae viimeistään 19. toukokuuta 2024.

Kou­lu­tuk­sen osaa­mis­ta­voit­teet 

  • hallitset asiakaslähtöisessä palveluprosessissa oman asiantuntijuusalueen edellyttämät näyttöön perustuvat, laaja-alaiset ja edistyneet monitieteelliset kliiniset tiedot ja taidot
  • toimit itsenäisesti kliinisen hoitotyön erityisosaajana asiakaslähtöisessä palveluprosessissa eri toimintaympäristöissä ja moniammatillisissa verkostoissa
  • hallitset valmentavan työskentelyotteen mukaiset asiakaslähtöiset ohjausmenetelmät ja -välineet sekä viestinnän uudistuvissa toimintaympäristöissä
  • osaat tuottaa asiakastarpeen mukaisesti ohjausmateriaalia kirjallisesti ja erilaisia digitaalisia välineitä hyödyntäen ja hallitset tavoitteellisen ja arvioivan ohjauksen dokumentoinnin
  • arvioit ja kehität omaa toimintaasi, vahvistat oman alasi tietoperustaa ja yhtenäisiä käytäntöjä sekä tuet työyhteisön osaamista
  • osallistut vastaanottotyön toimintatapojen ja asiakaslähtöisten palveluprosessien kehitys- ja uudistustyöhön

Koulutus koostuu kolmesta toisiaan täydentävästä moduulista. Kaksi ensimmäistä moduulia tarkastelevat sairaanhoitajan vastaanottotoimintaa käytännön näkökulmasta. Kolmannessa moduulissa käsitellään vastaanottotoimintaa käytännön- ja käyttäjälähtöisen kehittämisen ja toiminnan uudistamisen näkökulmasta.

Kouluttaja

Marja Vellonen

Lehtori

Marja.Vellonen@laurea.fi